Jak wynika z komunikatu przesłanego przez Departament Spraw Obywatelskich Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji, na 5 listopada od godz. 12:00 planowane jest całkowite zablokowanie dostępu do Rejestru Dowodów Osobistych dla urzędników w związku z wdrożeniem nowych rozwiązań technicznych.
Oznacza to, że 5 listopada br. od godz. 12:00 w Referacie Spraw Obywatelskich Urzędu Gminy Świerklniec nie będzie możliwe załatwienie spraw z zakresu:
- złożenia wniosku o wydanie dowodu osobistego,
- odebrania nowego dowodu osobistego,
- ustalenia kodów PIN do certyfikatów zawartych w dowodzie osobistym,
- zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego,
- zgłoszenia zawieszenia certyfikatów zawartych w dowodzie osobistym,
- zgłoszenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych.
Załatwienie powyższych spraw będzie ponownie możliwe w dniu 8 listopada 2021 r. od godz. 7:30.
Departament Spraw Obywatelskich MSWiA informuje, że przerwa w obsłudze spowodowana jest koniecznością zapewnienia bezpiecznego wdrożenia z dniem 7 listopada 2021 r. rozwiązań technicznych umożliwiających wydanie dowodu osobistego zawierającego w warstwie elektronicznej odciski palców.